שיתוף הפעולה התפוצץ, שיח תובעת את טלקאן ב-1.5 מיליון ש”ח

שיח טוענת שטלקאן לא סיפקה לה את הקנאביס בכמויות ובאיכויות עליהן סוכם, בעוד שטלקאן טוענת ששיח היא שבחרה להפחית את כמויות הרכש כי זיהתה הצפה של השוק מייבוא

אחרי 4 שנים של שיתוף פעולה במסגרתו חברת הקנאביס הצעירה טלקאן (Telcann) גידלה קנאביס עבור חברת הקנאביס הוותיקה שיח מדיקל (Seach Medical), האחרונה הגישה תביעה על סך יותר מ-1.5 מיליון שקלים בגין מה שהוא לטענתה הפרת הסכם ועשיית עושר על חשבונה.

לטענת שיח, היא סיפקה לטלקאן ייחורים לצורך גידולם ומכירת התנובה בחזרה לשיח, אך בפועל התפרחות שטלקאן הפיקה לא היו בהתאם לתנאים שסוכמו בין הצדדים, גם מבחינת הכמות וגם מבחינת האיכות, ולכן עליה להשיב לה סך של 1.25 מיליון ש”ח.

כך למשל, על פי הנטען, מתוך הזמנות בהיקף של כ-2 טון של הזנים ‘בראשית’, ‘טל’, ‘סאמר טיים’, ‘לבן’, ‘אדום’, ‘דנבר’ ו’טיגר’ שטלקאן היתה אמורה לספק לה בשנת 2021, היא סיפקה לה בפועל כ-686 ק”ג בלבד.

לדברי שיח, גם איכות התוצרת היתה ירודה כאמור, ואף כללה לכאורה במקרה אחד שאריות של חומרים האסורים בגידול, מה שהוביל לדבריה לכך שחלק מהסחורה הוחזרה לטלקאן וחלק אחר שווק תחת מותג אחר במחיר מוזל.

יתר הסכום ששיח דורשת מטלקאן, העומד על כ-260 אלף ש”ח, מגיע לה לטענתה בין היתר בעבור תקבולים שעל פי ההסכם טלקאן היתה אמורה לשלם לה בתמורה לליווי מקצועי שקיבלה ממנה בתחילת הדרך המשותפת, אז סייעה שיח לטלקאן בכניסה לפעילות בתחום.

לפי שיח, הסיכום בין החברות היה שבתמורה לשירותי ליווי וייעוץ לטלקאן, היא תהיה זכאית לתקבולים מכל המכירות של טלקאן למשך 7 שנים או עד 22 טון, אותם לדבריה טלקאן הפסיקה בשלב מסויים לשלם.

לגבי אספקת הסחורה, טלקאן טוענת בתגובה כי שיח היא זו שבחרה שלא לרכוש את הכמויות עליהן סוכם בתחילה. לדברי טלקאן, שיח זיהתה כנראה את ההצפה בסחורה בשוק המקומי בעקבות הייבוא הגובר של קנאביס מחו”ל, ולקחה החלטה מודעת לוותר על התוצרת מטלקאן, וכעת דורשת החזר כספי עבורה.

לגבי נושא התקבולים טלקאן טוענת כי ההסכם בין הצדדים קבע הבדלים בין סחורה שנמכרת ללקוחות שאותרו על ידי טלקאן עצמה, עבורם שיח אמורה לקבל כ-27 אגורות לגרם (שנמכר לרוב ב-6 עד 7 ש”ח), לבין סחורה שנמכרת ללקוחות שאותרו על ידי שיח, עבורם היא מקבלת 10% מהתמורה, כלומר פי 3 בערך. טלקאן טוענת ששיח חישבה את החוב הלכאורי באופן לא פרופורציונלי בהתאם לסיכום זה.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל עוד בשנת 2016, כאשר בעלי חברת טלקאן, אופיר טלמן ואברהם טלמן מהיישוב גני טל, הקימו באמצעות חברה אחרת שלהם, את חממות הקנאביס של חברת שיח, שבבעלות יוגב שריד, שי שריד ואופיר שריד מהיישוב גבעת ח”ן. לדברי שיח, כך הם נחשפו לתחום הקנאביס והביעו עניין בהקמת חוות גידול קנאביס משלהם עד שבשנת 2019 סיכמו כי שיח תספק לטלקאן ליווי וייעוץ לצורך הקמת החממות והכניסה לפעילות, וייחורים להתנעת פעילות הגידול, וזאת בתמורה לתקבולים עתידיים ותשלומים כאמור.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר